خریدار ای بی اس

خرید ای بی اس

خریدار ای بی اس، فروشگاه ما خریدار انواع ای بی اس شما میباشد. اگر شما بلوک ای بی اس دسته دوم دارید و تمایل دارید آنها را بفروشید، به خوبی بدانید که ما با توجه به تجربه و تخصص خود در این صنعت، با بهترین قیمت و شرایط ممکن آنها را از شما خریداری خواهیم کرد.

سیستم ترمز ضد قفل در خودروها، یکی از مهم‌ترین سیستم‌های ایمنی است که برای جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمزگیری سرعت بالا و همچنین بهبود کنترل و پایداری خودرو در موقعیت‌هایی نظیر ترمزگیری در اثر بارش برف، برف و یخ، طراحی شده است.

این سیستم با کنترل الکترونیکی ترمز هر چرخ، تغییرات سریع فشار ترمز‌ها را کنترل می کند تا چرخ‌ها در حین ترمزگیری قفل نشوند. وقتی راننده دستگاه ترمز را فشار می‌دهد، سیستم آنالیز می‌کند که آیا در دوران ترمزگیری چرخ‌ها قفل شده یا خیر. در صورت تشخیص قفل شدن چرخ‌ها، سیستم بلافاصله مداخل ترمز را کنترل می‌کند و فشار ترمز را کاهش می‌دهد تا چرخ قفل شده باز شود و سپس مجدداً قدرت ترمزگیری را افزایش می‌دهد. این فرآیند به صورت پیوسته تکرار می‌شود تا ضمن تسهیل ترمزگیری، خودرو بهتر در کنترل رانندگی و پایداری باشد.

مزایای استفاده از سیستم ترمز ضد قفل شامل موارد زیر می‌شود:
1. افزایش کنترل و پایداری خودرو در موقعیت‌هایی نظیر ترمزگیری در طی بارش برف و یخ.
2. کاهش فاصله ترمزی و زمان توقف در خودرو.
3. جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها و فرمان‌پریدگی در صورتی که سیستم ترمزگیری هنگام ترمزگیری عادی استفاده می‌شد.
4. افزایش ایمنی راننده و سرنشینان خودرو.

علائم خرابی

علائم خرابی سیستم ترمز ABS خودرو در صورت وجود خطاهای آن، به شکل زیر ممکن است ظاهر شوند:
– روشن شدن چراغ خطا: هنگامی که سیستم ترمز ABS خودرو دچار خرابی یا عدم عملکردی است، چراغ خطا در داشبورد خودرو روشن می‌شود. این علامت به شما اطلاع می‌دهد که سیستم ترمز ABS به درستی کار نمی‌کند و نیاز به بررسی و تعمیر دارد.

– لرزش در پدال ترمز: در بعضی موارد، وقتی ترمز را فشار می‌دهید، احساس لرزش یا لرزش در پدال ترمز می‌کنید. این امر ممکن است نشان دهنده خرابی در قسمت های مکانیکی یا الکتریکی سیستم ترمز ABS باشد.

– سخت شدن پدال ترمز: یک دیگر از علائم خرابی سیستم ترمز ABS، سخت شدن یا تغییر در عملکرد پدال ترمز است. اگر با اعمال فشار بیشتر بر روی پدال ترمز مواجه شوید و احساس کنید که پدال سخت شده است یا حساسیت آن کاهش یافته است، ممکن است سیستم ترمز ABS با مشکل مواجه شده باشد.

– عملکرد ترمز نامنظم: در صورتی که خرابی در سیستم ترمز ABS وجود داشته باشد، عملکرد ترمز خودرو نامنظم می‌شود. به عنوان مثال، ممکن است با فشار دادن ترمز، چراغ‌ها روشن شوند و سپس بعد از مدتی خاموش شوند، یا فرامین ترمز کاهش یابد یا به تأخیر بیافتد.

– بروز صداهای عجیب: در صورت خرابی سیستم ترمز ABS، ممکن است صداهای عجیب و غیرطبیعی از طرف ترمزها شنیده شود. این صداها می‌توانند شامل صدای زنگ سیستم، سیصدای هاشوری یا صدای لرزش چرخ‌ها باشند.

عیب یابی و رفع ایراد

عیب یابی و رفع ایرادهای سیستم ترمز ماشین، از جمله سیستم ترمز Anti-lock Braking System (ABS)، فرآیندی است که با استفاده از متدوال ها و ابزارهای خاص، به تشخیص و رفع ایرادهای ممکن در سیستم ترمز می‌پردازد.

درمکانیزم کار ABS، سنسورهای سرعت چرخ و ماژول کنترل ABS نقش کلیدی را ایفا می‌کنند. سنسورهای سرعت چرخ همچنین به عنوان سنسورهای ورودی عمل کرده و اطلاعاتی را درباره سرعت هر چرخ به ماژول کنترل ارسال می‌کنند. ماژول کنترل، با بررسی این اطلاعات، اگر متوجه شود که چرخ‌ها قفل شده‌اند یا قرار است قفل شوند، پرسشی را به رقعه های ترمز فرستاده و وظیفه اجرای نیروی ترمز را بر عهده می‌گیرد تا قدرت ترمز را توزیع کند و از قفل شدن چرخ‌ها جلوگیری کند.

در صورتی که ABS با مشکلی مواجه شود، ممکن است علائمی همچون چراغ ABS روشن شدن در داشبورد یا خلل در عملکرد ترمز رخ دهد. برای عیب یابی و رفع مشکلات ABS، می‌توان اقدامات زیر را انجام داد:

1. بررسی اتصال سیم‌ها و کانکتورها: بررسی اتصال سیم‌ها و کانکتورهای ABS جهت اطمینان از محکم بودن اتصالات و عدم وجود خودگرمایی یا خرابی در آنها انجام می‌شود.

2. بررسی سنسورهای سرعت چرخ: سنسورهای سرعت چرخ باید بدون هیچ نوع خرابی و درستی عمل کنند. بررسی محل نصب سنسورها جهت اطمینان از سالم بودن آنها و عدم وجود آلودگی یا خرابی در ناحیه‌ی هسته محرک سنسورها اهمیت دارد.

3. تست ماژول کنترل ABS: با استفاده از ابزارهای خاصی، عملکرد و سلامت ماژول کنترل ABS بررسی می‌شود. در صورت خرابی، تعویض آن الزامی است.

4. بررسی سیستم ترمز: بررسی سیستم ترمز با توجه به دستورات فنی سازنده ماشین انجام می‌شود. آزمایش چهارراه‌ها، لوله‌های ترمز و دستگاه ترمز کلیدی برای رفع ایرادهای ممکن است.

بخش های ای بی اس

سیستم ترمز ای بی اس (ABS) یک فن آوری پیشرفته است که بر روی خودروها به کار می‌رود. بخش‌های مختلفی در این سیستم وجود دارند که همگی برای بهینه‌سازی عملکرد سیستم ترمز و جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز زدن طراحی شده‌اند. در زیر، به توضیح اجزای مهم سیستم ABS می‌پردازیم:

– مدول کنترل: مدول کنترل یا واحد کنترل ABS، مغز اصلی سیستم است. این ماژول با دریافت اطلاعات از سنسورهای موجود در سیستم ترمز، تغییرات سرعت چرخ‌ها را تحلیل کرده و بر اساس آن، فشار ترمز را به هر یک از چرخ‌ها کنترل می‌کند.

– سنسورهای سرعت چرخ: این سنسورها قادرند سرعت چرخ‌ها را اندازه‌گیری کنند. اطلاعاتی که از این سنسورها به مدول کنترل فرستاده می‌شود، به تشخیص و جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها در هنگام ترمز زدن کمک می‌کند.

– مودیولاتور هیدرولیک: این بخش در واقع مسئول کنترل و تنظیم فشار ترمز در مسیرهای هیدرولیکی می‌باشد. این فشار توسط مدول کنترل کنترل می‌شود و به صورت پالسی عمل می‌کند. این بخش با کم کردن و افزایش فشار ترمز در مراحل کوتاه متوالی باعث جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها می‌شود.

– سیستم ترمز: این بخش شامل کالیپره‌ها، دیسک‌ها و سیستم هیدرولیک است. در زمان ترمز زدن، فشار سیال در سیستم هیدرولیک افزایش می‌یابد و فشارهای لازم برای ترمز کالیپره‌ها را فراهم می‌سازد. بعنوان نتیجه، کالیپره‌ها فشار لازم برای فرمان ترمز را به دیسک‌ها اعمال می‌کنند و این باعث کاهش سرعت خودرو می‌شود.

تعمیر ای بی اس

تعمیر ای بی اس ترمز ماشین می‌تواند شامل چند فرآیند مختلف باشد. یکی از مراحل مهم تعمیر این سیستم، بررسی و تعمیر سنسورها و اجزای الکترونیکی است. سنسورها در ای بی اس ترمز ماشین به منظور تشخیص سرعت چرخ‌ها و ثبت داده‌های مربوط به ضربه‌ها یا سرعت تغییر بدنه خودرو استفاده می‌شوند. در صورت خرابی یا نقص در عملکرد سنسورها، سیستم ترمز ای بی اس قادر به تشخیص درست و به موقع وضعیت ترمز خودرو نخواهد بود. در نتیجه، تعمیر و تعویض سنسورها و اجزای الکترونیکی معیوب ضروری خواهد بود.

مرحله دیگری از تعمیر ای بی اس ترمز، بازسازی و تعویض قطعات کنترلی سیستم می‌باشد. این قطعات معمولاً انتقال دهنده سیگنال‌های الکتریکی و فشار هیدرولیکی به سایر اجزای سیستم هستند. در صورت خرابی و نقص در عملکرد این قطعات، قابلیت فعال سازی سیستم ترمز ای بی اس در خودرو مورد نیاز جلوگیری از قفل شدن چرخ‌ها را نخواهد داشت. بنابراین، تعمیر و تعویض این قطعات توسط فنی‌سنجی و متخصصین خبره صورت می‌پذیرد.

در نهایت، کالیبراسیون و تعدیل سیستم ترمز ای بی اس قسمتی از تعمیرات نهایی می‌باشد. کالیبراسیون به معنای تنظیم مجدد سیستم ترمز براساس پارامترهای ساخت کارخانه می‌باشد و تعدیل به معنای بررسی و تنظیم دقیقتر سیستم ترمز براساس نوسانات چرخ‌ها و شرایط رانندگی است. این مرحله معمولاً توسط متخصصین و کارشناسانی که با کالیبراسیون ترمز‌های ای بی اس تجربه دارند، صورت می‌گیرد.

لطفا امتیاز دهید

مکانیکی

خرید و تعمیر ای بی اسخریدار انواع ای بی اسخریدار ای بی اسخریدار ای بی اس با قیمت پیشنهادیخریدار ای بی اس با قیمت توافقیخریدار ای بی اس تهرانخریدار ای بی اس دست دوم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *